Pozývame na novembrové webináre

30. 10. 2025, 08:08

Srdečne pozývame na novembrové webináre. Pre veľký záujem opakujeme Podporné opatrenia v školskej praxi MŠ s riaditeľkou CPaP Trnava Mgr. A. Mršťákovou. Novinkou sú dva webináre, ktoré ponúknu klinickologopedický i medicínsky pohľad domácich aj zahraničných odborníkov: Raná intervencia u detí s poruchami sluchu I. a Raná intervencia u detí s poruchami sluchu II. A úplne novú tému pripravuje i špeciálna pedagogička Dr. J. Hrčová: Dieťa s patologickým vyhýbaním sa pokynom (PDA) v škole a ako s ním pracovať. Stretneme sa vždy v stredu večer od 18.00 do 20.00 prostredníctvom aplikácie ZOOM. Každému prihlásenému pošleme certifikát o účasti + záznam na týždeň. 

Podporné opatrenia v školskej praxi MŠ (5. 11.) - 2. termín
Mgr. Andrea Mršťáková, špeciálna pedagogička a riaditeľka CPaP Trnava
Webinár je zameraný na prehľad a praktickú aplikáciu podporných opatrení v materských školách v súlade s aktuálnou legislatívou.
Účastníčky získajú ucelený obraz o možnostiach podpory detí v predprimárnom vzdelávaní, o úlohách a kompetenciách pedagogických a odborných zamestnancov MŠ, ako aj o spolupráci so zákonnými zástupcami a externými odborníkmi.

Cieľom webinárov na pokračovanie: Raná intervencia u detí s poruchami sluchu I. (12. 11.) a Raná intervencia u detí s poruchami sluchu II. (26. 11.) je zdôrazniť význam novorodeneckého skríningu sluchu, ranej intervencie a interdisciplinárnej spolupráce odborníkov v starostlivosti o deti s poruchami sluchu – vždy v úzkej kooperácii s rodinou. Spoločnými silami možno zlepšiť kvalitu života dieťaťa a podporiť jeho plnohodnotné začlenenie do spoločnosti počujúcich ľudí.

Raná intervencia u detí s poruchami sluchu I. (12. 11.)
Nový ebinár s klinickou logopedičkou Mgr. Danielou Hudecovou a Dr. Marekom Polákom, PhD. - vedúcim oddelenia elektrofyziológie v MED-el Innsbruck, Rakúsko a ich hostkou Dr. Dianou Zegg z MED-el Innsbruck, Rakúsko. (Prvá časť.)

Raná intervencia u detí s poruchami sluchu II. (26. 11.)
Druhý webinár s klinickou logopedičkou Mgr. Danielou Hudecovou, PhD., a prednostkou Detskej ORL NÚDCH v Bratislave MUDr. Irinou Goljerovou, CSc., MPH, a ich hosťami: prof. Andrejom Kráľom – profesorom systémovej neurovedy Macquarie University, Sydney, Austrália, vedúcim Katedry experimentálnej otológie a profesorom neurofyziológie sluchu na Hannoverskej univerzite medicíny v Nemecku a Dr. Petrom Hubkom – vedúcim jednotky klinického výskumu v audiológii, Klinika ORL a chirurgie hlavy a krku LF UK a UNB v Bratislave. Súčasťou webinára budú videá detí, ktoré boli implantované v ranom veku a rozvíjali sa u nich sluchové schopnosti a prostredníctvom nich reč. 

Dieťa s patologickým vyhýbaním sa pokynom v škole a ako s ním pracovať (19. 11.)
PaedDr. Jana Hrčová, Ph.D., špeciálna pedagogička a lektorka
Patologické vyhýbanie sa požiadavkám (PDA) možno definovať rôznymi spôsobmi. Ide o profil, ktorý sa týka najmä detí s poruchou autistického spektra, ale môžu ho mať aj iné deti. Spája sa s odmietaním požiadaviek a plnením pokynov akoby z princípu. V skutočnosti však tieto deti neplnia požiadavky z iných dôvodov  - najmä kvôli úzkosti. 

Komentáre

Diskusia je prázdna.

Tento e-shop využíva cookies a bez ich použitia nie je schopný fungovať. Nesúhlasím s požívaním cookies na tomto e-shope (zobrazí sa prázdna stránka).

Súhlasím
Upraviť nastavenie
Nesúhlasím